Senaryo mu Oyunculuk mu?
- houseofholy
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 905
- Kayıt: 04 Oca 2007 01:00
- Konum: ankara
- İletişim:
Senaryo mu Oyunculuk mu?
bir filmde sizin için daha önemli olan sıkı bir senaryo mu yoksa başarılı oyunculuk mu? ikisi birarada olursa elbette mükemmel olur ama bir tercih yaparsanız hangisi daha ağır basar?
benim için oyunculuk daha önemlidir ama oyunculuk derken ünlü oyuncuları kadroya dahil etmek değil kastettiğim. adı duyulmadık öyle oyuncular vardır ki karaktere cuk diye oturur..
benim için oyunculuk daha önemlidir ama oyunculuk derken ünlü oyuncuları kadroya dahil etmek değil kastettiğim. adı duyulmadık öyle oyuncular vardır ki karaktere cuk diye oturur..
herşey onun içinde, o herşeyin dışında..
- mavisakal_kan
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 707
- Kayıt: 25 Şub 2004 01:00
- Konum: krynn
- İletişim:
-
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 626
- Kayıt: 09 Eyl 2005 00:00
- Konum: Ankara / Safranbolu
- İletişim:
Ne demek şimdi senaryo mu oyunculuk mu???
Hangi festival düzenlendiğinde ödüllerin tek daldan verildiğini gördünüz??
Senaryo ve oyunculuk bambaşka dallardır.. ve bir senaryo kötüyse kötüdür, oyuncular da aynı şekilde..
Diyebiliriz ki senaryoyu iyi kılmak oyunculara bağlıdır. Hatta film somut hale dökülürken senaryo ve oyuncu bütün olarak ele alınmak zorundadır. Ama somuta dökülmeden önceki aşamada kimse senaryonun şusu kayık, bu tarafı incinmiş demez. Kimse o oyuncu rezalet, yapamaz edemez eleştirisinde bulunmaz.
Sinemaya gidildiğinde vakit geçirmek, film izlemiş olmak için gidiyorsanız elbette böyle bir kıyaslama yaparsınız.. Bu kötü bağlamda söylenmedi , hatta çok normal bir olgu. Ama filmi "film" olarak ele alacaksanız, senaryo ve oyuncuyu ayrı terazilerin farklı kefelerine koymak şart..
Lütfen yanlış anlaşılmasın houseofholy .
Hangi festival düzenlendiğinde ödüllerin tek daldan verildiğini gördünüz??
Senaryo ve oyunculuk bambaşka dallardır.. ve bir senaryo kötüyse kötüdür, oyuncular da aynı şekilde..
Diyebiliriz ki senaryoyu iyi kılmak oyunculara bağlıdır. Hatta film somut hale dökülürken senaryo ve oyuncu bütün olarak ele alınmak zorundadır. Ama somuta dökülmeden önceki aşamada kimse senaryonun şusu kayık, bu tarafı incinmiş demez. Kimse o oyuncu rezalet, yapamaz edemez eleştirisinde bulunmaz.
Sinemaya gidildiğinde vakit geçirmek, film izlemiş olmak için gidiyorsanız elbette böyle bir kıyaslama yaparsınız.. Bu kötü bağlamda söylenmedi , hatta çok normal bir olgu. Ama filmi "film" olarak ele alacaksanız, senaryo ve oyuncuyu ayrı terazilerin farklı kefelerine koymak şart..
Lütfen yanlış anlaşılmasın houseofholy .
*Saklaban*
Küresel sorun aslında uygarlık sorunudur!
Küresel sorun aslında uygarlık sorunudur!
- houseofholy
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 905
- Kayıt: 04 Oca 2007 01:00
- Konum: ankara
- İletişim:
sinemaya kesinlikle eğlence olarak gitmediğim için böyle bir başlık yazdım zaten. senin de dediğin gibi ikisi de bir filmi başarılı yapan unsurlardır ve bazı filmlere oyunculukta ödül verilip bazılarına senaryo dalında ödül veriliyorsa bence böyle bir soru anlamlı..bloodyhead yazdı:Ne demek şimdi senaryo mu oyunculuk mu???
Hangi festival düzenlendiğinde ödüllerin tek daldan verildiğini gördünüz??
Senaryo ve oyunculuk bambaşka dallardır.. ve bir senaryo kötüyse kötüdür, oyuncular da aynı şekilde..
Diyebiliriz ki senaryoyu iyi kılmak oyunculara bağlıdır. Hatta film somut hale dökülürken senaryo ve oyuncu bütün olarak ele alınmak zorundadır. Ama somuta dökülmeden önceki aşamada kimse senaryonun şusu kayık, bu tarafı incinmiş demez. Kimse o oyuncu rezalet, yapamaz edemez eleştirisinde bulunmaz.
Sinemaya gidildiğinde vakit geçirmek, film izlemiş olmak için gidiyorsanız elbette böyle bir kıyaslama yaparsınız.. Bu kötü bağlamda söylenmedi , hatta çok normal bir olgu. Ama filmi "film" olarak ele alacaksanız, senaryo ve oyuncuyu ayrı terazilerin farklı kefelerine koymak şart..
Şahsi görüşüm böyle bir kıyaslama sevgilisini alıp, "sadece" yiyişmek için filme gitmiş olanlara hitap eder, lütfen yanlış anlaşılmasın houseofholy .
şarkılarda sözmü yoksa müzikmi diye sorulur.. neden sinemada bütünün bir parçası öne çıkmasın ki??
herşey onun içinde, o herşeyin dışında..
-
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 626
- Kayıt: 09 Eyl 2005 00:00
- Konum: Ankara / Safranbolu
- İletişim:
Hmm.. Ben yorum yaparken, filmin sıfır noktasını ele almıştım.. Zira sonucunda illa ki ama illa ki biri olacak denilse oyuncular önemlidir derim.
İlgili olduğunu bildiğim için yanlış anlaşılmasın diye yazdım.
Ama her zaman dediğim gibi... Genelleme yapmak iyi değil.. Anladın sen onu.. (;
İlgili olduğunu bildiğim için yanlış anlaşılmasın diye yazdım.
Ama her zaman dediğim gibi... Genelleme yapmak iyi değil.. Anladın sen onu.. (;
*Saklaban*
Küresel sorun aslında uygarlık sorunudur!
Küresel sorun aslında uygarlık sorunudur!
- houseofholy
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 905
- Kayıt: 04 Oca 2007 01:00
- Konum: ankara
- İletişim:
haklısın aslında ayrım yapmak cidden zor.. en başta dediğim gibi sinema bir bütün ve oyuncular iyi olsa da senaryo kötüyse ya da tam tersi durumda filmden aldığın zevk elbette ki tam olmayacaktır.. ama belki bu iki unsurdan birine biraz daha yakın olmak, bir filmi gerçek anlamda analiz etmemize yardımcı olabilir ve de sinemayı salt seyirlik bir eğlence aracı olmaktan kurtarabilir.bloodyhead yazdı:Hmm.. Ben yorum yaparken, filmin sıfır noktasını ele almıştım.. Zira sonucunda illa ki ama illa ki biri olacak denilse oyuncular önemlidir derim.
İlgili olduğunu bildiğim için yanlış anlaşılmasın diye yazdım.
Ama her zaman dediğim gibi... Genelleme yapmak iyi değil.. Anladın sen onu.. (;
herşey onun içinde, o herşeyin dışında..
Bence senaryo. En azından kısa film çekerken öyle oluyor. Bir de senaryosuna bakıp hayran kaldığım film sayısı oyunculuğuna baktığımdan daha fazladır. İkisi de çok önemli sonuçta ama kötü senaryoyla iyi bir oyunuculuk yerine iyi senaryoyla kötü oyunculuğu izlemeyi tercih ederim (tabi oyunculuk çok da kötü olursa hiçbir şekilde izlenmez)
Hem senaryo iyi olmadıktan sonra oyuncu ne kadar iyi olabilir ki ???
Hem senaryo iyi olmadıktan sonra oyuncu ne kadar iyi olabilir ki ???
- simsiyah_85
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 1610
- Kayıt: 02 Ağu 2006 00:00
- Konum: İstanbul
ya ikisi birbirni tamamlar ki ben ayrıo ayrı değerlendiremiyorum sanırım..
kötü oyunculuğu olan fakat senaryosu sağlam olan bi filmi/diziyi de izlemem bunun tam aksi oyunculuğun iyi olduğu senaryonun kötü olduğu projeyide izlemem..
hoş ben her koşulda televizyon vs izlemeyen bi insanım o ayrı arada istisnalar oluyo ama
kötü oyunculuğu olan fakat senaryosu sağlam olan bi filmi/diziyi de izlemem bunun tam aksi oyunculuğun iyi olduğu senaryonun kötü olduğu projeyide izlemem..
hoş ben her koşulda televizyon vs izlemeyen bi insanım o ayrı arada istisnalar oluyo ama
hayat farkında mısın, anlıyor musun durumu? beni yendiğin an kaybettin sen bu oyunu!
ikiside birbirini tamamlıyor..ama bence senaryo daha önemli...hatta kötü senaryo yüzüden insanları hayal kırıklığına uğran pek çok iyi oyuncu var...benim aklıma gelen hokkabaz filmi...mazhar alanson şahaneydi ama şahsi fikrim senaryo kötüydü...ben o filmden nekdr iyi bir oyunculuk görmüş olsamda tatmin olmuş şekilde çıkmadım
- houseofholy
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 905
- Kayıt: 04 Oca 2007 01:00
- Konum: ankara
- İletişim:
ben hala oyunculukta ısrar ediyorum.. konusu ne kadar iyi olursa olsun oyuncuyu sevmezsem ya da rolüne yakışmadığımı düşünürsem o filme ısınamıyorum bir türlü. ama al pacino ya da johnny depp hangi filmde oynarsa oynasın sırf onların mükemmel oyunculuklarını görmek için filmi izlerim...
herşey onun içinde, o herşeyin dışında..
- houseofholy
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 905
- Kayıt: 04 Oca 2007 01:00
- Konum: ankara
- İletişim:
tabi bakış açısına göre değişir. ama oyuncuların bazıları da sadece beden olarak yokolur. mesela sinema tarihinde marlyn monroe veya charlie chaplin dönemleri vardır. filmlerini izlemeyenler bile bu oyuncuları bilir.. neyse şahsen oyunculara çok dikkat ederim ve hiç unutmam, bu yüzden oyunculuk çok önemlidir benim açımdan, en az senaryo kadar
herşey onun içinde, o herşeyin dışında..
- whatsername
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 1072
- Kayıt: 28 Oca 2006 01:00
Ayrım yapmak çok zor ama yine de senaryo derim.
Film izlerken, "şu oyuncu şimdi rolünü nasıl oynayacak diye düşünmem", "şimdi ne olacak", diye düşünürüm.. Bir filme gitmeden önce de kadrosundan çok, senaryosuna, kurgusuna, konusuna bakarım... İyi oyuncu kötü senrayoyu başarılı kılmaz. Sadece filmin adının duyulmasına olanak sağlar. "X filminde Y kişisi çok iyi oynamış" ... şeklinde.. Yani oyuncunun başarısı kendi başarısıdır. Kişisledir. Bunu filme mal edemeyiz. Senaryo iyi olsun veya kötü olsun, oyuncu oynar. Kendi performansını sergiler. Bunun filmle tek alakası oyuncunun rolünü sevmesi, ona ısınması gibi durumlardır... Ama senaryo, filmin ta kendisidir...
Yine de etle tırnak ilişkisini burda da görüyoruz demekteyim..
Film izlerken, "şu oyuncu şimdi rolünü nasıl oynayacak diye düşünmem", "şimdi ne olacak", diye düşünürüm.. Bir filme gitmeden önce de kadrosundan çok, senaryosuna, kurgusuna, konusuna bakarım... İyi oyuncu kötü senrayoyu başarılı kılmaz. Sadece filmin adının duyulmasına olanak sağlar. "X filminde Y kişisi çok iyi oynamış" ... şeklinde.. Yani oyuncunun başarısı kendi başarısıdır. Kişisledir. Bunu filme mal edemeyiz. Senaryo iyi olsun veya kötü olsun, oyuncu oynar. Kendi performansını sergiler. Bunun filmle tek alakası oyuncunun rolünü sevmesi, ona ısınması gibi durumlardır... Ama senaryo, filmin ta kendisidir...
Yine de etle tırnak ilişkisini burda da görüyoruz demekteyim..
Lasciate mi cantare
yönetmen en önemlisi.herşeyi onun bakış açısı şekillendirir.senaryoya sadık kalmak zorunda değildir.yaratıcılığını kullanarak bir sahnede bütün filmin havasını değiştirebilir.oyuncuları da o yönlendirir.bu sahnede partnerine şurada oturup şu şekilde bakacaksın ve ses tonunu şu şekilde ayarlayacaksın der.bu yüzden yönetmen tabir i caizse, filmin yaratıcısı, diğerleri ise araçtır.