universiteye giden ogrencinin bunları bilme gereklililigi ayrıdır,hayatında rol oynaması ayrıdır...eger cok sartsa benim allahın boceginin bacagındaki kıl sayısını bilmem,koyarsan uni.de genel kultur dersi,orada ogretirsin...bunu universiteye girerken sormanın bir manası yok...malesefki mufredatta bu bahsettigim seyler hicte az degil...k_safiye yazdı:universite bir nevi genel kultur de demek, sonucta meslek lisesine gitmiyrsn universite okucaksn bunn icinde herseydn haberin olmasi lazim isterse az olsn ama olucak yani.. Genel kulturu olmayan bir universite ogrencisi olamaz..
O gordugun ders te ogrenebilecegin en temel bilgiler, universitede okuyan bir gencin bilmesi gerekenler, istersende avukatlik oku ya da biglisyar muhendisligi..
Universite budur, burda eger ki sirf meslegin ile ilgili seyler ogrenmek istiyrsn universteye gitmeye gerek yok, yuksek okul okuyrsn bu kadar basit yani
ÖSS ve Eğitim Sistemi
sleeping with the earth my dying bride
- frantic_kenan
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 302
- Kayıt: 05 May 2005 00:00
- Konum: İzmir
jonnathan yazdı:universiteye giden ogrencinin bunları bilme gereklililigi ayrıdır,hayatında rol oynaması ayrıdır...eger cok sartsa benim allahın boceginin bacagındaki kıl sayısını bilmem,koyarsan uni.de genel kultur dersi,orada ogretirsin...bunu universiteye girerken sormanın bir manası yok...malesefki mufredatta bu bahsettigim seyler hicte az degil...k_safiye yazdı:universite bir nevi genel kultur de demek, sonucta meslek lisesine gitmiyrsn universite okucaksn bunn icinde herseydn haberin olmasi lazim isterse az olsn ama olucak yani.. Genel kulturu olmayan bir universite ogrencisi olamaz..
O gordugun ders te ogrenebilecegin en temel bilgiler, universitede okuyan bir gencin bilmesi gerekenler, istersende avukatlik oku ya da biglisyar muhendisligi..
Universite budur, burda eger ki sirf meslegin ile ilgili seyler ogrenmek istiyrsn universteye gitmeye gerek yok, yuksek okul okuyrsn bu kadar basit yani
aeeey hemde ne biçim.. matematik dışında hiçbişeyi hatırlamak zorunda olmamam da ayrı bir olay ya neyse, o kadar fizik okuduk şimdi iktisatta hani nerde o fizik? tabi değişen sistemle buna bir nebze çözüm getirildi fm mezuları iktisata giremeyecek.
This is the voice of silence no more...
katılıyorum. sözel öğrencisiydim lisede, şu an gazetecilik okuyorum. lisede ne gördüm? fizik, kimya, biyoloji, matematik, analitik, geometri... şu an bana biri fizik dese vektör, kimya dese yok gelmiyor aklıma birşey, biyoloji dese felis domesticus, matematik dese sayılar, analitik dese de birşey çıkmaz, geometri dese çember gelir... ben bir zamanlar bunları bilmek zorundaydım. 3 senedir sayı falan görmüyorum ama okulda da en düşük notum 75 (100 üzerinden). lisede bunları öğrenmeyip direkt gazetecilik okusaydım bu notları alamaz mıydım? alırdım. istediğim bölüme girmek için istemediğim bölümle alakalı sorular çözmek zorunda kaldım. yanlış olduğunu düşündüğümüz nokta bu...jonnathan yazdı:universiteye giden ogrencinin bunları bilme gereklililigi ayrıdır,hayatında rol oynaması ayrıdır...eger cok sartsa benim allahın boceginin bacagındaki kıl sayısını bilmem,koyarsan uni.de genel kultur dersi,orada ogretirsin...bunu universiteye girerken sormanın bir manası yok...malesefki mufredatta bu bahsettigim seyler hicte az degil...k_safiye yazdı:universite bir nevi genel kultur de demek, sonucta meslek lisesine gitmiyrsn universite okucaksn bunn icinde herseydn haberin olmasi lazim isterse az olsn ama olucak yani.. Genel kulturu olmayan bir universite ogrencisi olamaz..
O gordugun ders te ogrenebilecegin en temel bilgiler, universitede okuyan bir gencin bilmesi gerekenler, istersende avukatlik oku ya da biglisyar muhendisligi..
Universite budur, burda eger ki sirf meslegin ile ilgili seyler ogrenmek istiyrsn universteye gitmeye gerek yok, yuksek okul okuyrsn bu kadar basit yani
aristo mantığı işte..hayata atılacaksan her şeyi öğrenmek zorundasın.ya bir gün karşına çıkarsa diye analitik geometri,integral,trigonometri gibi şeyler öğretirler.tamam öğretsinlerde ,biraz daha seçici olsunlar.ben hayatımda hiç integral kullanmayacağımdan eminim.hatta çıksada oralı olmam.ne diye öğretirler.herkes öğreniyor diye öğrenmek mi zorundayız.bence bu işin tek sorumlusu lise birden itibaren meslekleri belirlemeyen yöneticiler.öyle 4 bölüme ayırmakla olmuyor.şu yabancı dil olayı gibi,diğer bölümleride bir çok parçaya bölseler ortada sorun olmaz.herkes ona göre çalışır.
- whatsername
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 1072
- Kayıt: 28 Oca 2006 01:00
katılıyorum.. sayısal öğrencisiyim ve sayısalı seçmemin en önemli nedeni de sayısalda çok alan olması.. fizik yapar mıyım, kimya yapar mıyım diye düşünmedim pek.. ve hiç bi alanda şu an gördüğüm alan derslerinin tamamını kullanacağımı hiç sanmıyorum.. gereksiz bi sürü ders ve konu var.. bölüm sayısını artırmak sanırım yapılabilecek en güzel şey olurdu.. böylece hedef daha önceden belirlenir.. benimki gibi sırf alan sayısı fazla diye seçim yapılmamış olur..Lysippe yazdı:katılıyorum. sözel öğrencisiydim lisede, şu an gazetecilik okuyorum. lisede ne gördüm? fizik, kimya, biyoloji, matematik, analitik, geometri... şu an bana biri fizik dese vektör, kimya dese yok gelmiyor aklıma birşey, biyoloji dese felis domesticus, matematik dese sayılar, analitik dese de birşey çıkmaz, geometri dese çember gelir... ben bir zamanlar bunları bilmek zorundaydım. 3 senedir sayı falan görmüyorum ama okulda da en düşük notum 75 (100 üzerinden). lisede bunları öğrenmeyip direkt gazetecilik okusaydım bu notları alamaz mıydım? alırdım. istediğim bölüme girmek için istemediğim bölümle alakalı sorular çözmek zorunda kaldım. yanlış olduğunu düşündüğümüz nokta bu...jonnathan yazdı:universiteye giden ogrencinin bunları bilme gereklililigi ayrıdır,hayatında rol oynaması ayrıdır...eger cok sartsa benim allahın boceginin bacagındaki kıl sayısını bilmem,koyarsan uni.de genel kultur dersi,orada ogretirsin...bunu universiteye girerken sormanın bir manası yok...malesefki mufredatta bu bahsettigim seyler hicte az degil...
Lasciate mi cantare
ben zaten en baştan beri söylüyorum erken meslek yönlendirilmesi diye...
ha bu arada şu linke tıklayıp türk eğitim derneği(TED) in kampanyasına sizde katılın karşıysanuız sisteme
http://ted.org.tr/index.php?name=News&f ... le&sid=557
ha bu arada şu linke tıklayıp türk eğitim derneği(TED) in kampanyasına sizde katılın karşıysanuız sisteme
http://ted.org.tr/index.php?name=News&f ... le&sid=557
- whatsername
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 1072
- Kayıt: 28 Oca 2006 01:00
bir arkadaşım söyledi, bir profesör öss'ye girip, tüm soruları bilinçli olarak yanlış yapacakmış.. doğru olanı bulup yanlışları seçecekmiş.. amacı da bir profesöz olarak 0 puan alıp öss'yi protesto etmekmiş.. ne kadar doğru bilemem ama gidip yök kapısına ya da meb kapısına dayansa daha iyi olurdu..
Lasciate mi cantare
böyle duyuramayız tabi ama kitlece örgütlensek bir etki-tepki yaparız heralde ama oda çok zor..ex yazdı:ağzından bal damlıyolr alicim canım ciğerim süpersin de sesimizi duyan yok a.q...wolfali yazdı:ya ne kadar gereksiz şey varsa batıya özenmişiz.en önemli mevzuda kafamızın dikine gidiyoruz.özensek ya eğitimde de.insanın 50 yılı 3 saatte şekillenmese..
Dünya döner,geçer zaman; hiçbirşey kalmaz ardında...
haklısın..en azından devletin banka,telekominasyon gibi kaynaklarını yabancılara satarak olmayacagı kesin...wolfali yazdı:onun içinde iş olanaklarının artması lazım.sanayinin ekonominin baya bir iyiye gitmesi gerekiyor ki buda biraz zor görünüyor..jonnathan yazdı:avrupa sisteminin gelmesi icin once cok daha fazla universite acılması gerek...
sleeping with the earth my dying bride
bu eğitim sisteminin kimsenin değinmediği bir zararı daha var.siyasi-dini amaçlı özel eğitim kurumları.tabi bu kurumlardan ilk akla gelenleri f.gülen'in sahip olduğu eğitim imparatorluğunun öss,lgs'ye hazırlık kurumları.bunun ne alakası var konuyla diyebilirsiniz.fakat çok alakası var ülkemizde ki mevcut eğitim sisteminden doğan kurumlardır bunlar.
bu kurumların ne kadar etkin ve zararlı olduklarını geçen gün mailime gelen bir mail'de daha çok anladım.ve bunu sizle paylaşmak istedim.
aşağıdaki yazı Jandarma Genel Komutanlığının irticai faliyetler adlı raporundan alıntıdır;
''Unutulmamalidir ki Fethullah Gülen'in nihai hedefi ve rüyasi, Türkiye
liderliginde Islam Birligi ve Allah'in sözünü topluma egemen olmasini
saglamaktir.
Sifre, kendisinin ifadesi ile üç kademelidir. Iman, hayat, iktidar.
Said Nursi onlara göre imani dirilmeyi saglamistir. Içinde bulunulan safha
ise imani hayata geçirme ve yasama safhasidir. 'Altin Nesil' de iktidari
saglayacaktir.
Cemaatin tüm çabasi Türkiye'deki siyasal ve ekonomik güç dengesinde
söz sahibi olmak ve ranta ortakliktir.
Insanlara yaklasirken 'Liberal Islam' anlayisi ile hareket edilmekte
ve Islam'in siyasal yüzünü göstermekten çok tüm insanlari kucaklayan bir
hosgörü felsefesi oldugu lanse edilmektedir.
Üniversiteleri hedef alan çalismalarinda cemaatin herhangi bir sekilde
Türkiye'de laik demokratik düzeni bozmaya yönelik bir maksadin olmadigi
bilakis Türk insanini egitme hamlesi oldugu tezi islenir.
Bu maksatla Türk Cumhuriyetlerinde açtiklari okullarin ve orada
yetisen çocuklarin Türk kültürünü nasil ögrendikleri konusunda
hazirladiklari video kasetler kullanilir. Bu okullardaki gençlere rehberlik
faaliyetleri adi altinda cemaat ögretisinin verildiginden hiç bahsedilmez.
Örgütlenme ve cemaate adam kazandirma esaslari:
Cemaat tek tip insan yetistirme gayreti içindedir. Gerçi 1990'larda
tahminlerin ötesinde büyüdügü için bu amaç biraz sekteye ugramistir.
Hedef kitle; ortaokulun son sinifindaki ve liselerdeki ögrencilerdir.
Çünkü bir gencin en cahil olmakla beraber en idealist oldugu devir bu
çagdir.
Çocugun aile durumu ve kisisel durumuna göre aylarca dinle ilgili
hiç bir sey söylenmeyebilir. Yapilan sey bu gençlere bir abi gibi
davranmak, ona derslerinde yardimci olmak ve gelecege ait planlarda yol
göstermektir.Uygun ortam olustugunda cemaatin ögretisi verilmeye
baslanir.Genç, evinde ne kadar sorunluysa basari orani o kadar yüksektir.
Ilk hedef büyümektir. Bunun da yolu okullarin etrafinda örgütlenmeden
geçer.
Büyümenin iki yolu vardir: Okuyan gençler ve esnaf.
Gençler, cemaatin insan kaynagini; esnaflar ise lojistik ve para
kaynagini olusturur. Fethullah Gülen'e göre cemaatin lokomotifi Anadolu
insani ve himmetidir. Hiçbir dis katki yoktur.
Belli bir zamana kadar cemaatin ana hedefi 'egitim' oldugu için hep
ögretmen yetistirmeye çalismislardir. Cemaat büyüdükçe bu ihtiyaç
yerini digerlerine birakmis, bugün sanatçisindan mühendisine kadar
toplumun her kesimini yetistirme gayreti içindedirler. Ama agirlik halen
egitim ve ögretmenler üzerinedir. Çünkü gençlerle bulusan tek meslek grubu
ögretmenliktir.Harp okullarina ve askeri liselere sokulacak çocuklar
gizlilik içerisinde egitilir. Bu çocuklar özel evlere giderler. Cemaat
içindeki sorumlular disinda inanlar bu evlerin ne yaptigini bilmezler. Çünkü
cemaatin örgütlenemedigi tek kurum askeriyedir. Son olarak Izmir Maltepe
Askeri Lisesinden 3, Balikesir Astsubay Okulundan 2 ögrencinin Isik
evlerinde Nur egitimi aldiklari, okulda dikkat çekmemek için abdest yerine
teyemmüm etmeleri, namazi gözle kilmalari, oruç tutmamalari, konusunda
talimat aldiklari okul bitene kadar kendilerinden bir sey beklenmedigi
tespit edilmistir.
Egitim, Hukuk ve Siyasal Bilimler Fakültesindeki teskilatlanmalari çok üst
düzeydedir.
Üniversiteye hazirlanan gençlerin kendi dershanelerine gitmelerini
saglamaya çalisirlar. Üniversiteye hazirlik dershaneleri en verimli
çalisan
organlardir. Buralara büyük insan kaynagi ve parasal destek
yapilmistir.
Istanbul'da FEM dershaneleri, Izmir'deki Akyazili bunlara birer
örnektir.
Dershane binalari çok fonksiyonludur. Buralarda örgüt toplantilari da
yapilir. Ayrica, Fethullah Gülen'in ikamet ettigi yerlerden biri de
Altunizade FEM dershanesidir. Burada kendisine tahsisli bir oda
vardir.Ev ile hazirlik dershanesi iliskisi çok önemlidir.
Cemaatin 90'li yillarda çok güç kazanmis diger önemli bir organi da
ögretim kurumlaridir. Okullar yatili olduklarindan ögrencilere çok daha
etkili olmaktadir.Bu okul ve dershanelerdeki egitim seviyesi, diger okul ve
dershanelerden daha yüksektir. Çünkü kadrolarinda isi para için degil
inandiklari için yapan bir çok gönüllü vardir.
Özellikle Fen liselerindeki örgütlenme çok önemlidir. En zeki
çocuklari yetistiren bu okullar, cemaat için çok uygun bir genisleme
sahasi olusturur.Çocuklarin lise çaginda hafta sonlari gördükleri ilgi ve
sicak ev yemekleri bu çocuklari cemaat elemani yapmak için yeterlidir.
Bahsedilen evlerin disinda üniversite ögrencilerine hitap eden evler de
vardir. Bunlar üniversitelerde yeni baslayan insanlara hizmet verir. Bu
evlerin ilk amaci, cemaatin aktif elemanlari yerine
'sempatizanlarini'yaratmaktir. Çünkü Fethullahçilar bu cemaatin belli bir
zaman sonra'cemiyet-toplum' olacagini hesaplarlar.
Isik evlerine arada bir, daha üst seviyeden 'abi'ler gelir ve cemaatin son
durumu hakkinda olsun, tesvik edici yüreklendirici konusmalarda
bulunurlar.Monotonlugu yok etmek ve her cemaat elemaninin yukariyla olan
temasini kuvvetlendirmek için bu önemlidir.
Empoze edilen fikir ve düsünceler:
Fethullah Gülen'i ve cemaati tanitan kasetlerde ve verilen vaazlarda sik
sik yinelenen temalar kisaca sunlardir:
Türk insani son yüzyilda Islamin özünden uzaklasarak materyal ve
ruhsal baglamda geride kalmistir. Allah inancindan uzaklasmak bu dünyada
mutsuzluk ve tatminsizligi, öteki dünyada ise cehennem hayatini getirir.
Türk insanini bu hatadan kurtarmak görevi ise yeryüzünde bu cemaatin
omuzlarina Allah tarafindan verilmistir.
Harcadiginiz her nefeste Islam dinine uygun yasamalisiniz.
Fen bilimlerini ve teknolojiyi ögrenmek gerekir. Ama bunun da amaci
gelisme degil, Allah'a daha çok yaklasmaktir.Yasamin amaci, dolayli veya
dolaysiz Allah'a hizmettir.
Cemaatin disinda bir hayat cehennemdir. Ve cemaattan çikan da bir daha
iflah olmaz ve cehennemliktir. ''
bu kurumların ne kadar etkin ve zararlı olduklarını geçen gün mailime gelen bir mail'de daha çok anladım.ve bunu sizle paylaşmak istedim.
aşağıdaki yazı Jandarma Genel Komutanlığının irticai faliyetler adlı raporundan alıntıdır;
''Unutulmamalidir ki Fethullah Gülen'in nihai hedefi ve rüyasi, Türkiye
liderliginde Islam Birligi ve Allah'in sözünü topluma egemen olmasini
saglamaktir.
Sifre, kendisinin ifadesi ile üç kademelidir. Iman, hayat, iktidar.
Said Nursi onlara göre imani dirilmeyi saglamistir. Içinde bulunulan safha
ise imani hayata geçirme ve yasama safhasidir. 'Altin Nesil' de iktidari
saglayacaktir.
Cemaatin tüm çabasi Türkiye'deki siyasal ve ekonomik güç dengesinde
söz sahibi olmak ve ranta ortakliktir.
Insanlara yaklasirken 'Liberal Islam' anlayisi ile hareket edilmekte
ve Islam'in siyasal yüzünü göstermekten çok tüm insanlari kucaklayan bir
hosgörü felsefesi oldugu lanse edilmektedir.
Üniversiteleri hedef alan çalismalarinda cemaatin herhangi bir sekilde
Türkiye'de laik demokratik düzeni bozmaya yönelik bir maksadin olmadigi
bilakis Türk insanini egitme hamlesi oldugu tezi islenir.
Bu maksatla Türk Cumhuriyetlerinde açtiklari okullarin ve orada
yetisen çocuklarin Türk kültürünü nasil ögrendikleri konusunda
hazirladiklari video kasetler kullanilir. Bu okullardaki gençlere rehberlik
faaliyetleri adi altinda cemaat ögretisinin verildiginden hiç bahsedilmez.
Örgütlenme ve cemaate adam kazandirma esaslari:
Cemaat tek tip insan yetistirme gayreti içindedir. Gerçi 1990'larda
tahminlerin ötesinde büyüdügü için bu amaç biraz sekteye ugramistir.
Hedef kitle; ortaokulun son sinifindaki ve liselerdeki ögrencilerdir.
Çünkü bir gencin en cahil olmakla beraber en idealist oldugu devir bu
çagdir.
Çocugun aile durumu ve kisisel durumuna göre aylarca dinle ilgili
hiç bir sey söylenmeyebilir. Yapilan sey bu gençlere bir abi gibi
davranmak, ona derslerinde yardimci olmak ve gelecege ait planlarda yol
göstermektir.Uygun ortam olustugunda cemaatin ögretisi verilmeye
baslanir.Genç, evinde ne kadar sorunluysa basari orani o kadar yüksektir.
Ilk hedef büyümektir. Bunun da yolu okullarin etrafinda örgütlenmeden
geçer.
Büyümenin iki yolu vardir: Okuyan gençler ve esnaf.
Gençler, cemaatin insan kaynagini; esnaflar ise lojistik ve para
kaynagini olusturur. Fethullah Gülen'e göre cemaatin lokomotifi Anadolu
insani ve himmetidir. Hiçbir dis katki yoktur.
Belli bir zamana kadar cemaatin ana hedefi 'egitim' oldugu için hep
ögretmen yetistirmeye çalismislardir. Cemaat büyüdükçe bu ihtiyaç
yerini digerlerine birakmis, bugün sanatçisindan mühendisine kadar
toplumun her kesimini yetistirme gayreti içindedirler. Ama agirlik halen
egitim ve ögretmenler üzerinedir. Çünkü gençlerle bulusan tek meslek grubu
ögretmenliktir.Harp okullarina ve askeri liselere sokulacak çocuklar
gizlilik içerisinde egitilir. Bu çocuklar özel evlere giderler. Cemaat
içindeki sorumlular disinda inanlar bu evlerin ne yaptigini bilmezler. Çünkü
cemaatin örgütlenemedigi tek kurum askeriyedir. Son olarak Izmir Maltepe
Askeri Lisesinden 3, Balikesir Astsubay Okulundan 2 ögrencinin Isik
evlerinde Nur egitimi aldiklari, okulda dikkat çekmemek için abdest yerine
teyemmüm etmeleri, namazi gözle kilmalari, oruç tutmamalari, konusunda
talimat aldiklari okul bitene kadar kendilerinden bir sey beklenmedigi
tespit edilmistir.
Egitim, Hukuk ve Siyasal Bilimler Fakültesindeki teskilatlanmalari çok üst
düzeydedir.
Üniversiteye hazirlanan gençlerin kendi dershanelerine gitmelerini
saglamaya çalisirlar. Üniversiteye hazirlik dershaneleri en verimli
çalisan
organlardir. Buralara büyük insan kaynagi ve parasal destek
yapilmistir.
Istanbul'da FEM dershaneleri, Izmir'deki Akyazili bunlara birer
örnektir.
Dershane binalari çok fonksiyonludur. Buralarda örgüt toplantilari da
yapilir. Ayrica, Fethullah Gülen'in ikamet ettigi yerlerden biri de
Altunizade FEM dershanesidir. Burada kendisine tahsisli bir oda
vardir.Ev ile hazirlik dershanesi iliskisi çok önemlidir.
Cemaatin 90'li yillarda çok güç kazanmis diger önemli bir organi da
ögretim kurumlaridir. Okullar yatili olduklarindan ögrencilere çok daha
etkili olmaktadir.Bu okul ve dershanelerdeki egitim seviyesi, diger okul ve
dershanelerden daha yüksektir. Çünkü kadrolarinda isi para için degil
inandiklari için yapan bir çok gönüllü vardir.
Özellikle Fen liselerindeki örgütlenme çok önemlidir. En zeki
çocuklari yetistiren bu okullar, cemaat için çok uygun bir genisleme
sahasi olusturur.Çocuklarin lise çaginda hafta sonlari gördükleri ilgi ve
sicak ev yemekleri bu çocuklari cemaat elemani yapmak için yeterlidir.
Bahsedilen evlerin disinda üniversite ögrencilerine hitap eden evler de
vardir. Bunlar üniversitelerde yeni baslayan insanlara hizmet verir. Bu
evlerin ilk amaci, cemaatin aktif elemanlari yerine
'sempatizanlarini'yaratmaktir. Çünkü Fethullahçilar bu cemaatin belli bir
zaman sonra'cemiyet-toplum' olacagini hesaplarlar.
Isik evlerine arada bir, daha üst seviyeden 'abi'ler gelir ve cemaatin son
durumu hakkinda olsun, tesvik edici yüreklendirici konusmalarda
bulunurlar.Monotonlugu yok etmek ve her cemaat elemaninin yukariyla olan
temasini kuvvetlendirmek için bu önemlidir.
Empoze edilen fikir ve düsünceler:
Fethullah Gülen'i ve cemaati tanitan kasetlerde ve verilen vaazlarda sik
sik yinelenen temalar kisaca sunlardir:
Türk insani son yüzyilda Islamin özünden uzaklasarak materyal ve
ruhsal baglamda geride kalmistir. Allah inancindan uzaklasmak bu dünyada
mutsuzluk ve tatminsizligi, öteki dünyada ise cehennem hayatini getirir.
Türk insanini bu hatadan kurtarmak görevi ise yeryüzünde bu cemaatin
omuzlarina Allah tarafindan verilmistir.
Harcadiginiz her nefeste Islam dinine uygun yasamalisiniz.
Fen bilimlerini ve teknolojiyi ögrenmek gerekir. Ama bunun da amaci
gelisme degil, Allah'a daha çok yaklasmaktir.Yasamin amaci, dolayli veya
dolaysiz Allah'a hizmettir.
Cemaatin disinda bir hayat cehennemdir. Ve cemaattan çikan da bir daha
iflah olmaz ve cehennemliktir. ''
Dünya döner,geçer zaman; hiçbirşey kalmaz ardında...
- antidepresan
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 332
- Kayıt: 17 May 2006 00:00
- Konum: sol arkadan pencere kenarından..
aq bu öss yi ben beeeee ne bitmez bi olaymış lanet olsun böle bi sınav sistemine ilköğretimden bomboş gelen insanları sözde lisede eğitiolar öğrenim veriolar şu güne kadar okulda ne öğrendiysem onlarda kendi çalıştığım şeylern aklımda kalmsından ibaret yane bu sistem bizi bi yere götürmüyor liseden bomboş gelen öğrenciler(örn. ben)ömrümüzü dersane denilen lanet yerlerde geçirmek zorunda kalıyoruz okullarda daha iyi bir eğitim görmüş olsak üniversiteye katılım çok daha fazla olurdu daha fazla öğrenen daha fazla gelişen bir türkiye olurdu şimdi kalkmış bir takım insanlar ülkemizi geliştirmeliyiz diyor aq önümüze engeli koyan yine sensin bırakta sınavsız girelim şu üniversiteye insanlar öğrenip kendini geliştirmek istemez mi....
bir vardım bir yoktum hep vardım hiç yoktum...
-
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 582
- Kayıt: 27 Mar 2006 00:00
- Konum: Kocaeli
- İletişim:
Katılıyorum ali sana .. F.G acayip kadrolasma yapıyor şuan egitim fakultelerinde ögremen adaylarının çogu gülen tarikatine baglı ilerki yıllarda bunların sorunlarını yasayacagız..wolfali yazdı:bu eğitim sisteminin kimsenin değinmediği bir zararı daha var.siyasi-dini amaçlı özel eğitim kurumları.tabi bu kurumlardan ilk akla gelenleri f.gülen'in sahip olduğu eğitim imparatorluğunun öss,lgs'ye hazırlık kurumları.bunun ne alakası var konuyla diyebilirsiniz.fakat çok alakası var ülkemizde ki mevcut eğitim sisteminden doğan kurumlardır bunlar.
bu kurumların ne kadar etkin ve zararlı olduklarını geçen gün mailime gelen bir mail'de daha çok anladım.ve bunu sizle paylaşmak istedim.
aşağıdaki yazı Jandarma Genel Komutanlığının irticai faliyetler adlı raporundan alıntıdır;
''Unutulmamalidir ki Fethullah Gülen'in nihai hedefi ve rüyasi, Türkiye
liderliginde Islam Birligi ve Allah'in sözünü topluma egemen olmasini
saglamaktir.
Sifre, kendisinin ifadesi ile üç kademelidir. Iman, hayat, iktidar.
Said Nursi onlara göre imani dirilmeyi saglamistir. Içinde bulunulan safha
ise imani hayata geçirme ve yasama safhasidir. 'Altin Nesil' de iktidari
saglayacaktir.
Cemaatin tüm çabasi Türkiye'deki siyasal ve ekonomik güç dengesinde
söz sahibi olmak ve ranta ortakliktir.
Insanlara yaklasirken 'Liberal Islam' anlayisi ile hareket edilmekte
ve Islam'in siyasal yüzünü göstermekten çok tüm insanlari kucaklayan bir
hosgörü felsefesi oldugu lanse edilmektedir.
Üniversiteleri hedef alan çalismalarinda cemaatin herhangi bir sekilde
Türkiye'de laik demokratik düzeni bozmaya yönelik bir maksadin olmadigi
bilakis Türk insanini egitme hamlesi oldugu tezi islenir.
Bu maksatla Türk Cumhuriyetlerinde açtiklari okullarin ve orada
yetisen çocuklarin Türk kültürünü nasil ögrendikleri konusunda
hazirladiklari video kasetler kullanilir. Bu okullardaki gençlere rehberlik
faaliyetleri adi altinda cemaat ögretisinin verildiginden hiç bahsedilmez.
Örgütlenme ve cemaate adam kazandirma esaslari:
Cemaat tek tip insan yetistirme gayreti içindedir. Gerçi 1990'larda
tahminlerin ötesinde büyüdügü için bu amaç biraz sekteye ugramistir.
Hedef kitle; ortaokulun son sinifindaki ve liselerdeki ögrencilerdir.
Çünkü bir gencin en cahil olmakla beraber en idealist oldugu devir bu
çagdir.
Çocugun aile durumu ve kisisel durumuna göre aylarca dinle ilgili
hiç bir sey söylenmeyebilir. Yapilan sey bu gençlere bir abi gibi
davranmak, ona derslerinde yardimci olmak ve gelecege ait planlarda yol
göstermektir.Uygun ortam olustugunda cemaatin ögretisi verilmeye
baslanir.Genç, evinde ne kadar sorunluysa basari orani o kadar yüksektir.
Ilk hedef büyümektir. Bunun da yolu okullarin etrafinda örgütlenmeden
geçer.
Büyümenin iki yolu vardir: Okuyan gençler ve esnaf.
Gençler, cemaatin insan kaynagini; esnaflar ise lojistik ve para
kaynagini olusturur. Fethullah Gülen'e göre cemaatin lokomotifi Anadolu
insani ve himmetidir. Hiçbir dis katki yoktur.
Belli bir zamana kadar cemaatin ana hedefi 'egitim' oldugu için hep
ögretmen yetistirmeye çalismislardir. Cemaat büyüdükçe bu ihtiyaç
yerini digerlerine birakmis, bugün sanatçisindan mühendisine kadar
toplumun her kesimini yetistirme gayreti içindedirler. Ama agirlik halen
egitim ve ögretmenler üzerinedir. Çünkü gençlerle bulusan tek meslek grubu
ögretmenliktir.Harp okullarina ve askeri liselere sokulacak çocuklar
gizlilik içerisinde egitilir. Bu çocuklar özel evlere giderler. Cemaat
içindeki sorumlular disinda inanlar bu evlerin ne yaptigini bilmezler. Çünkü
cemaatin örgütlenemedigi tek kurum askeriyedir. Son olarak Izmir Maltepe
Askeri Lisesinden 3, Balikesir Astsubay Okulundan 2 ögrencinin Isik
evlerinde Nur egitimi aldiklari, okulda dikkat çekmemek için abdest yerine
teyemmüm etmeleri, namazi gözle kilmalari, oruç tutmamalari, konusunda
talimat aldiklari okul bitene kadar kendilerinden bir sey beklenmedigi
tespit edilmistir.
Egitim, Hukuk ve Siyasal Bilimler Fakültesindeki teskilatlanmalari çok üst
düzeydedir.
Üniversiteye hazirlanan gençlerin kendi dershanelerine gitmelerini
saglamaya çalisirlar. Üniversiteye hazirlik dershaneleri en verimli
çalisan
organlardir. Buralara büyük insan kaynagi ve parasal destek
yapilmistir.
Istanbul'da FEM dershaneleri, Izmir'deki Akyazili bunlara birer
örnektir.
Dershane binalari çok fonksiyonludur. Buralarda örgüt toplantilari da
yapilir. Ayrica, Fethullah Gülen'in ikamet ettigi yerlerden biri de
Altunizade FEM dershanesidir. Burada kendisine tahsisli bir oda
vardir.Ev ile hazirlik dershanesi iliskisi çok önemlidir.
Cemaatin 90'li yillarda çok güç kazanmis diger önemli bir organi da
ögretim kurumlaridir. Okullar yatili olduklarindan ögrencilere çok daha
etkili olmaktadir.Bu okul ve dershanelerdeki egitim seviyesi, diger okul ve
dershanelerden daha yüksektir. Çünkü kadrolarinda isi para için degil
inandiklari için yapan bir çok gönüllü vardir.
Özellikle Fen liselerindeki örgütlenme çok önemlidir. En zeki
çocuklari yetistiren bu okullar, cemaat için çok uygun bir genisleme
sahasi olusturur.Çocuklarin lise çaginda hafta sonlari gördükleri ilgi ve
sicak ev yemekleri bu çocuklari cemaat elemani yapmak için yeterlidir.
Bahsedilen evlerin disinda üniversite ögrencilerine hitap eden evler de
vardir. Bunlar üniversitelerde yeni baslayan insanlara hizmet verir. Bu
evlerin ilk amaci, cemaatin aktif elemanlari yerine
'sempatizanlarini'yaratmaktir. Çünkü Fethullahçilar bu cemaatin belli bir
zaman sonra'cemiyet-toplum' olacagini hesaplarlar.
Isik evlerine arada bir, daha üst seviyeden 'abi'ler gelir ve cemaatin son
durumu hakkinda olsun, tesvik edici yüreklendirici konusmalarda
bulunurlar.Monotonlugu yok etmek ve her cemaat elemaninin yukariyla olan
temasini kuvvetlendirmek için bu önemlidir.
Empoze edilen fikir ve düsünceler:
Fethullah Gülen'i ve cemaati tanitan kasetlerde ve verilen vaazlarda sik
sik yinelenen temalar kisaca sunlardir:
Türk insani son yüzyilda Islamin özünden uzaklasarak materyal ve
ruhsal baglamda geride kalmistir. Allah inancindan uzaklasmak bu dünyada
mutsuzluk ve tatminsizligi, öteki dünyada ise cehennem hayatini getirir.
Türk insanini bu hatadan kurtarmak görevi ise yeryüzünde bu cemaatin
omuzlarina Allah tarafindan verilmistir.
Harcadiginiz her nefeste Islam dinine uygun yasamalisiniz.
Fen bilimlerini ve teknolojiyi ögrenmek gerekir. Ama bunun da amaci
gelisme degil, Allah'a daha çok yaklasmaktir.Yasamin amaci, dolayli veya
dolaysiz Allah'a hizmettir.
Cemaatin disinda bir hayat cehennemdir. Ve cemaattan çikan da bir daha
iflah olmaz ve cehennemliktir. ''
Zaten beraat kararının gerekceside açıkladı hani derin devlet derin devlet diyorlarya ben bu adamdan çok pis şüpheleniyorum..Neyse su kararıda kutucukta yazıyorum bilgi amaçlı ..
Gülen davasında gerekçeli karar açıklandı
Fethullah Gülen hakkında verilen beraat kararının gerekçesi açıklandı. Gerekçede, Gülenin anayasal düzeni değiştirme amacı güttüğüne yönelik delil olmadığı, aksine dinci terör örgütleri tarafından tehdit edildiği belirtildi.
Ağır Ceza Mahkemesi Fetullah Gülen hakkındaki gerekçeli kararı açıkladı.
Ankara 11. Ağır Ceza Mahkemesinin gerekçeli kararında Gülen ve ilişkilendirildiği kuruluşların anayasal düzeni değiştirme amacının sabit olmadığı belirtildi. Gerekçeli kararda, iddiaların aksine Fetullah Gülenin devlet yanlısı tutumu nedeniyle dini motifli radikal terör örgütleri tarafından tehdit edildiği kaydedildi.
Ankara DGM Cumhuriyet BaşsavcılIğı 2000 yılında, Fethullah Gülen hakkında, Laik devlet yapısını değiştirerek yerine dini kurallara dayalı bir devlet kurmak için faaliyetlerde bulunduğu iddiasıyla dava açmıştı. O tarihten sonra yurtdışına çıkan Güler, Terörle Mücadele Yasasındaki değişiklik sonucu 11. Ankara Ağır Ceza Mahkemesinde yeniden yargılanmış ve geçen ay beraat etmişti.
ösym başkanı bu sene sınav daha zor olcak diye açıklama yapmış. hayır bunu anlamamak için salak olmak gerekiyo galba. konular 3 katına çıktı ve en baba konular eklendi. sınava 3 gün kala böle bi açıklama yapmanın mantığı ne onu anlayamadm!!! tek yaptığı şey öğrencileri heycanlandırıp zaten hat safhada olan streslerini artırmak
...i start to feel a sort of temporary peace...
- yalnizgezen
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 883
- Kayıt: 21 Mar 2006 01:00
k_safiye yazdı:Avrupayi merak etmissinz cevap veriim bende
Ben Belcikada okuyrm, burda OSS gibi bir sistem yok, ama soyle birsey var, meslek lisesine giden universiteye adim bile atamaz alinmyr, sadece yukses bir lisede okuyanlar uniye yazilabiliyr..
Ay ne guzeeel demeyn sakin, cunku hiç te oyle degil, acikliim, ben gecen yil birinci siniftaydm, (psikoloji okuyrm) ve 600 kisiydik bu 600 kisi icinde universite diyr ki ancak 200 kisi 2 ciye gecebilir, buna gore sinavlar yapiliyr ve inanmicaksnz belki ama suan 2 cideym ve sadece 170 kisiyz Seneye de 3 de en fazla 70 kisi olablrz yani ogrencilerin yarisi yine gecemick..
Yani anliyacaginz univesiteye grmesine giriyr avrupadakiler ama uni bir gun biticekmi bunun kimse garantisini vermiyr..
Bunn yani sira Turkiyede uni okuyup her yil rahatlikla sinavlarda sadece calisip gecebilirsnz ama burda uniye giden insanlar dunya ile baglari kalmiyr, gecme ihtimaln sadece hergun calisirsn var..
Inanmayanlar arasitirsn;)
O yuzdn bence OSS o kadar da kotu degil en azindn kazaninca bir garantinz var, bizde ise o bile yok basliyrsn baslamasina ama ne zaman biter Allah bilir..
Son olarkta size her gun rastladigim bir onerk veriim , birini taniyrm eczacilik okuyrdu burda ( 5 yilda mevzun oluyrsn) adam 11 yil sonra eczaci cikti.. Artik gerisni siz dusunn
ben öldükten sona eve kagıt gelır kazandınız dıe
ben bir mülteciyim
kendi yüreğimden başka
sığınacak yerim yok yurdum yok
tüm kitapların arasında kurutulup saklanan
anılarla dolu bir yerdeyim....
kendi yüreğimden başka
sığınacak yerim yok yurdum yok
tüm kitapların arasında kurutulup saklanan
anılarla dolu bir yerdeyim....
- dumanaddict
- Üye
- Mesajlar: 230
- Kayıt: 26 Oca 2005 01:00
- Konum: 34-28-61
böle sistemin ...!girdik bugun ilk kısmı kolay yapmışlar dedim tamam böle gider nerdee asıl ikinci kisma bi gectimm kazık ve ötesiydi! salaklık bende sayısalı b*k war sectim!! allhım yaa ilk kısmı zaten herkes yapcakk meslek liseleri zaten gircek istedigi yere ne diye kolay yaparsınız bilmem kii!! bizde ikinci kısım kolay gelir dediik nerde!! ben intihar etmeye gidiyorumm! : )
Rock bir müzik türü değil, bir hayat tarzıdır!
- dumanaddict
- Üye
- Mesajlar: 230
- Kayıt: 26 Oca 2005 01:00
- Konum: 34-28-61
- whatsername
- Müdavim Üye
- Mesajlar: 1072
- Kayıt: 28 Oca 2006 01:00
dur ya daha seneye de sistemde değişiklik yapmayı düşünüyorlarmış.. her şey deneme tahtası zatenMcNeso yazdı:haklısın hiç belli olmaz ama sınawda yanii bayağı kasılıyo insan bi ara ağlıcaktım ya insanin morali bozuluyo walla ilk kısımdan sora çökunce...r1g0r yazdı:hemen umudunu kaybetme bence
bakalıım... inş.koca senemm ziyan olmazz öhööö
ama kayıp diil bence bu sene olmadı, seneye daha çok çalışır yine girersin
herkes için hayırlısı olsun artık bitti sınav..
Lasciate mi cantare